Gorsko kolesarjenje

12/09/2014
Objavljeno v Gorsko kolesarjenje

Poti in možnosti za gorsko kolesarjenje je ogromno. Spodaj opisana je krožna tura z začetkom v Bovcu.

Opis:
Opisan izlet kombinira kolesarske poti 1, 2 in 3, ki so označene na turistični karti občine Bovec. Dobite jo v turistično-informacijskem centru v središču Bovca.

Iz centra Bovca se dvignete proti bovški cerkvi, kjer se držite desne. Kmalu pridete na makadamsko pot, ki vas preko južnega vznožja Rombona vodi proti trdnjavi Kluže. Na poti bo kar nekaj križišč, ampak se vseskozi držite iste smeri in sledite oznakam na lesenih stebričkih (smer B4b oz. Kluže oz. Sv. Lenart). Ko pridete do glavne ceste 'Bovec - trdnjava Kluže', zavijete levo na asfaltno cesto in kmalu ste pri trdnjavi Kluže.

Tukaj si lahko ogledate trdnjavo. Za mostom nadaljujete v smeri doline Bavšica. Čez nekaj sto metrov se odcepite na desno na makadamsko pot. Sledite oznakam za Bovec in se spustite vse do potoka Šumnik. Prečite mostiček in nadaljujete desno, kjer se začne peš pot. Sprva bo treba nekoliko peš, nato pa vozite počasi in pazite na morebitna srečanja s pešci. Pri domačiji Kukč pridete iz gozda in zavijete levo na vzpenjajočo se makadamsko cesto proti vasi Kal-Koritnica. Cesta vas preko krajših vzponov in spustov pripelje direktno v Kal-Koritnico, kjer se spustite do glavne asfaltne ceste 'Bovec - Trenta'. Cesto prečite, zavijete nekaj metrov desno in nadaljujete preko travnatega kolovoza proti Soči. Sledite lesenim količkom z oznako B5 in se po poti spustite do brvi čez Sočo (vozite počasi in pazite na pešce!).

Prečkate Sočo in zopet bo treba nekaj korakov peš. Vzpnete se do asfalta po katerem nadaljujete proti desni (smer Čezsoča). Tu se začne lažji del ture. Položna asfaltna cesta vas pripelje v vas Čezsoča od koder nadaljujete po malo prometni cesti na levem bregu Soče. Cca. 4 km za Čezsočo pridete do naslednje vasi (Log Čezsoški), kjer prečkate reko in se usmerite na glavno cesto, ki pelje nazaj v smeri Bovca. Čez nekaj 100 metrov pridete do mostu čez potok Boka.

Glavni cesti proti Bovcu sledite 2 km, nato pa zavijete levo proti Golf klubu Bovec. Zopet se začne makadam, peljete se mimo igrišča za golf in na naslednjem razpotju zavijete levo (smer Plužna). Kmalu za tem bo še eno križišče: leva pot je zelo strma in vodi direktno do akumulacijskega jezera v bližini izvira Gljuna (krej bo treba peš), desna cesta pa gre do vasi Plužna. Od tu lahko kraški izvir Gljuna in slap Virje obiščete z nekoliko manj napora. Iz vasi Plužna sledi krajši asfaltni klanec proti vzhodu in hiter spust nazaj v center Bovca.

Opozorilo: Krajši odsek poteka po peš poti. Vozite počasi, uporabljajte sprednje zavore in ne puščajte sledi oz. uničujte podlage z zadnjim kolesom. Ob morebitnem srečanju s pohodniki se jim umaknite, prav tako pa je dobrodošel nasmeh in prijazen pozdrav.

Najvišja točka:
Travniki nad Bovcem: ca. 600 m

Dolžina (čas, km):
Bovec - Kluže - Čezsoča: 2 h (16 km)
Čezsoča - Plužna - Bovec: 1 h (15 km)