Korita Možnice

16/03/2020

V dolini Možnice, ki se zajeda med bovškima velikanoma, Rombonom in Jerebico, boste našli igriv potok, ki ga večina pozna prav tako pod imenom Možnica, domačini pa mu rečejo Nemčlja. Že njegov izvir je zanimiv. Ob deževjih na širšem področju voda kar 'bruha' izpod skal, nato se tok nekoliko umiri in v spodnjem delu preko divjih korit odhrumi proti reki Koritnici, kamor se izliva. Na poti vidimo nekaj čednih slapov, za pogled na korita pa je urejen manjši mostiček. Če boste opravili celoten izlet, kot je opisano spodaj, vzemite s seboj tudi nekaj 'raziskovalske žilice' in se pripravite na 'lomastenje po hosti'.

Izhodišče: od Bovca se peljete proti prelazu Predel. Za trdnjavo Kluže nadaljujete v smeri Loga pod Mangartom in čez 2 km parkirate na majhnem parkirišču na levi strani ceste.

Opis: s parkirišča se spustite do reke Koritnice, prečite most in pred kmetijo zavijete desno. Prečite ograjo (vrata zapiramo!) in nadaljujete naravnost po travnati poti. V kratkem prispete do apnenice (kjer so včasih žgali apno), nato pa vas položna prijetna pot vodi naravnost naprej. Čez čas vas pot usmeri levo navzgor in pripelje do makadamske ceste. Tu zavijete levo in se čez 10 min spustite po označeni poti proti koritom Možnice oz. Nemčlje (oznake na lesenih stebričkih). Pot vas kmalu pripelje na mostiček čez Možnico, pod katerim buči voda.

Če prečite mostiček in nadaljujete po označeni poti (pot miru z rdeče-črnimi markacijami) proti levi, boste čez 10 min prišli do razgledišča na Veliki Možniški slap (na vseh razpotjih se držimo leve). Slap pada iz ozke soteske skozi naravno okno v odprt tolmunček. Teren tu je izredno strm, zato bodite zelo previdni, da ne zdrsnete. Razgledišče na slap je zavarovano z jeklenicami. Po isti poti se vrnete do mostička, ga prečite in nadaljujete z vzpenjanjem po levem bregu potoka. Nekoliko se oddaljite od potoka in pridete do jase z lovsko prežo. Na koncu jase zavijete levo na gozdno pot, ki se počasi spusti proti Možnici. Cesta se konča, prečiti morate grobo melišče in na koncu pridete do čudovitega slapu, ki priteče izpod ogromne skale, nato pa pade pod zanimiv naravni most. Poti tu praktično izginejo. Prebijate se ob potoku preko skal in strmega terena mimo manjših korit in čez cca. 20 min pridete do izvira Možnice (oz. Nemčlje). Izvirov je ogromno, ambient pa povsem divji. Najprej zagledate ozek slap, ki izvira iz skale. Nad njim je še nekaj manjših podobnih slapov oz. izvirov. V deževnih obdobjih je tukaj fantastično, v sušnih pa boste morda nekoliko razočarani.

Direktno nasproti slapu poiščete ozko stezico in kakšno zbledelo markacijo. Lepo vidna pot vas v zmernem vzponu pripelje nazaj na cesto. Po cesti se spustite do jase z lovsko prežo (markirana pot nekajkrat ubere bližnjico mimo cestnih ovinkov) in se po poti vzpona vrnete na mostiček čez Možnico. Nadaljujete po poti, po kateri ste prišli do večjega kolovoza, tu pa zavijete ostro desno. Sledite oznakam na lesenih stebričkih, ki vas po mestoma slabo vidni potki pripeljejo nazaj do apnenice. Pot do izhodišča že poznate.

Čas: 4 h
Dolžina: 7.5 km
Višinska razlika: 350 m
Tip poti: mestoma zahtevna delno označena pot